Zimní Alpy

• Zveřejněno 11. 2. 2016 23:12
  • Napsal gabča
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to Twitter

V sobotu ráno nasedáme do auta v seskupení Terez, Tomáš, Kuba, já, Ferko a s jednou velrybou na střeše. V plánu byly skialpy, lyže, ledy v Otztalských Alpách.

Náš sobotní cíl – městečko Haiming, vzdálený asi 50 km od Insbrucku. Tady jsme opravdu na haluz a na poslední chvíli našli ubytování v malé dřevěné chatce tzv. Mountain challet pro 5 osob a s jedním elektrickým přímotopem. Skromnější ale se saunou v ceněJ

FILE0015

Odtud jsme dva dny vyjížděli vzhůru do údolí Solden. V neděli jsme si společně průzkumnicky vyšlápli podél sjezdovky na mezistanici Gigijoch (2284m), průbojná dvojice T+T se nedali odradit přibývajícími davy na svazích a pokračovali až na horní stanici Rotkogljoch (2662).
Dole sraz po páté, všichni spokojeni, příjemně unaveni. Nejen těla i materiál, rublo mi dokonce i vázání.
Další den vstříc davům , které si zdůvodňujeme nedostatkem sněhu všude jinde, využíváme Kubové vouchery  za koupi nových lyží v havířovském hudáči, a tak se skipasem v kapse putujeme místním nekonečným střediskem od lanovky k lanovce a od sjezdovky k sjezdovce.

FILE0050

Plni dojmů a sluncem nabití nás ovšem večer čekala méně příjemná část programu, přejezd do vedlejší doliny Pitztal, kde jsme měli domluvené ubytování na chatě Riffelsee Hutte (2293). Za svitu čelovek a sem tam projíždějícího ratráku funíme s batohy na zádech po okraji sjezdovky na chatu. Gulash zupe, k tomu pivo a hurá na matraclágrJ
Středa, ideální den na restday, každý využívá po svém. Terez s Tomem ani dnes nezahálí a sbírají další výškové metry a ono dopoledne i krásné výhledy z blízkého vrcholku Grubengrat (2820), na jehož svazích je i jedna sjezdovka. S Kubou volíme pro nás pohodovější profil a vydáváme se podél jezera a potoka Riffel do nedaleké ale odlehlé dolinky bez lidíJ. Cestou potkáme skutečně jen jednu skupinku jiných skialpinistů. Příjemná změna
Ovšem křivdila bych Kubovi, kdybych nezmínila jeho džentlmenský skutek toho rána, kdy na popud mé zapomnětlivosti, téměř s prvními ranními paprsky po ještě nedotknutém mančestru sjíždí zpět k autu pro mou kartičku Alpenverein.
Večer se opět všichni sejdem u piva a nad mapou plánujeme program dalšího dne. Ráno se loučíme s Riffelsee hutte a sjíždíme dolů na Mittelberg ( 1740). Přebalit batohy, nahodit pásy, cvičně  pípáky, hodit něco i do žaludku a o chvíli už s Kubou v čele prošlapáváme stopu do údolí Taschachtal. Původní cíl byl dojít na chatu Taschachhaus ( 2434), kde by měl přes zimu být otevřený winterraum. Asi po dvouhodinovém šlapání dorazíme ke spodní stanici místního vleku určenému k přepravě zásob na chatu. Sotva jsme si pochválili do té doby celkem stabilní počasí, náš cíl i směr v mžiku zmizel v mlze a sněhové vánici. Nezbylo nám než zatroubit na ústup, ať trefíme aspoň cestu zpět.

A nebyl to jediný nedosažený cíl tohoto výletu. Vrcholem akce měl být pokus o výstup na Wildspitze (3686), který jsme kvůli nevhodným podmínkám a snad i nedostatku kurážeJ nepodnikli. Inu máme se proč vracetJ!
Je třeba ale zmínit, co se povedlo. Na závěr akce se nám podařilo vůbec najít nějaký lezitelný led a bez dlouhých front. V nižších polohách jsme vídali už jen samé vodopády. Na horním konci pitztalského údolí v Mittlebergu jsme měli štěstí a jeden takový objevili – Rote Mure (WI 3+, 30m).

GOPR0095

Téměř po pás ve sněhu jsme se doslova po čtyřech dobatolili pod nástup. Kluci si to vylezli jak nic a s úsměvem na zmrzlých tvářích se později odpoledne přesouváme do města Arzl, kde máme domluvené naše v pořadí třetí ubytování v Selberhausu (alpenverajňácké chatě), která nám poskytla skvělé zázemí k regeneraci, odpočinku i večernímu veselí nad svazky starých alpinistických časopisů ze 70.let, něco jako Montana před čtyřiceti letyJ. Závěr akce jsme zakončili dnem stráveným na ledovci Pitztal Gletscher, někdo na sjezdkách, jiní na pásech.
Terez s Tomem si poctivě vyšlápli na nejvýše položenou kavárnu v Rakousku na Hinterer Bruanenkogel (3440) a to stojí za zmínkuJ!

Akce skvělá, příští rok, bude-li sníh, se tam zase rádi vydáme!